I matte finns inget bra, eller?



Klockan är 22.22, och vad gör jag? Istället för att göra något skoj, eller önskar mig något just nu (oops, gjorde det ändå), så sitter jag med högskoleprovsboken framför mig och försöker fatta den förjävliga matten!
Matte och jag har inte tyckt om varandra sen det blev alldeles för svårt! Det var kul i grundskolan när man räknade 1+1 eller vad är 8*8. Men nu?



Ändå så känns det så bra när man fattar, när man ser ljuset i tunneln, när man inser att det går upp ett ljus där uppe i huvudet. Det är rätt kul, när man inte behöver panikplugga eller plugga för att man verkligen måste..

Det är det jag gör nu, hatar! Men jag är duktig, och försöker. Ska läsa ett kaptiel till, och sen är boken klar. Sen är det ju bara att läsa igenom hela 370 sidor imorrn då. När andra går på halloween party, så kommer jag sitta här hemma i sängen, med te i handen, boken i knät, post it lappar över hela mig och markeringspenna i munnen. Underbar syn verkligen!
Men snart är det över, snart är hela oktober månad över. Den som varit så sjukt stressig, med jobb, med plugg, med stress, men ondhet, smärta. Funderingar över vintern, vad som behövs och förväntas, vad som känns och vad som inte känns. Usch, man kanske ska ta bort oktober och bara ha 11 månader framför sig ist?

Fast Alex och jag kom fram till att det går ju inte, födelsedagar försvinner ju då för oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback