Kan sjukgymnastik hjälpa mot bihålle


Känslan av att man är täppt i näsan, och böjer huvudet ner mellan benen. Trycket man känner. Det trycket har jag jämt nu, haft i 3 dagar typ. Men det blir värre. Är ju inte ens täppt i näsan, inte ens förkyld! What the..
Får stötar av smärta, från näsan, upp över ögonen och sen ut mot tinningarna. Förklarade till läkaren att det är som den där reklamen om hur ser din smärta ut. Jag ser ut som dem när det kommer. Kan inte ens böja huvudet framåt utan att det känns, kan inte ens ligga ner i sängen utanför kudden utan att det känns. Är svullen under ögonen och utmed kindbenen. Vad låter det som?

Läkarens svar var att jag är spänd. Stenhård runt axlarna och nacke. Att det bara är spänningshuvudvärk, att jag måste till en sjukgymnast. Hur ska en sjukgymnast lösa detta? Jag vet att jag behöver komma igång med träningen igen och jag tappat där, men detta tryck kan väl inte gå över me hjälp av träning? Hon förklarade det som att vi har ett muskelskal runt skallen som vid överansträngning får ett tryck. Som att sätta på sig en för trång mössa..
Jaja, har fått en tid till sjukgymnasten nästa vecka, så får vi se vad han säger om allting! Är glad att jag inte fick den första de gav mig utan fick den andra ist. Skulle känts så konstigt annars ;) haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback