När allmänhetens regler tydligen inte gäller alla



Vi kan ju alla läsa i tidningen om att polisen ska bli hårdare gällande trafikregler och det de mest ska hålla lite extra koll på i trafiken är det som vi svenskar stör oss mest på hos varandra.

- Att vi inte använder färdvägsvisaren (blinkers).
- Kör mot rött

Så när jag kommer åkandes nere på stan ikväll efter jobbpasset, så är det just det här man tänker på. Speciellt när man åker förbi polishuset så håller man lite extra koll runt omkring så man gör alla rätt för att inte sättas dit och behöva betala onödiga pengar till staten. Vad ser man då inte? Jo såklart en polisbil längre fram (Konstigt nog var det sjukt mkt polisbilar ute idag, men det var onödig information). I vilket fall som helst, ser jag att han lägger sig i den högra filen och jag tänker för mig själv "skit också, nu måste jag ju lägga mig bredvid honom i den vänstra bilen och verkligen köra rätt..." Men vad händer?

Polisbilen kör mot det röda lyset, och använder inte ens den där jäkla blinkersen. Jag menar, om det nu skulle varit ett larm hon fick, då sätter man väl på blålyset och visar varför? Men nej, ingenting sånt, och inte sen efter 200 meter heller. Det var bara som att de orkade inte vänta bara. Jag menar, varför ska reglerna vara så viktiga och vi får böta, och i värsta fall bli av me körkortet om vi gör något sådant i våra vanliga bilar. Men när polisen gör det, så är det lugnt?
Man kanske ska plugga till polis, så man kan göra vad man vill utan att folk ska bry sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback